woensdag 15 juni 2011

Review: The Body Shop Earth Lovers

Afgelopen april heeft The Body Shop een nieuwe lijn showergels op de markt gebracht: Earth Lovers. Natuurlijk heet deze lijn niet voor niets zo want de showergels zijn 100% biologisch afbreekbaar, de flesjes zijn gemaakt van 100% gerecycled plastic en ze bevatten geen parabenen, sulfaten en kleurstoffen. Niet alleen fijn voor ons dus, maar ook voor de natuur.

Wanneer The Body Shop  weer iets nieuws heeft, wil ik dat natuurlijk maar al te graag hebben. Dus heb ik inmiddels al 3 geuren uit de Earth Lovers lijn in huis gehaald. Ik heb Apricot & Basil, Lemon & Thyme en Pear & Lemongrass. Verder zijn er nog 4 anderen verkrijgbaar bij The Body Shop, dat zijn: Mint & Cucumber, Fig & Rosemary, Watermelon & Eucalyptus en een parfumvrije showergel.

De flesjes zijn doorzichtig groen van kleur, wat naar mijn mening erg goed past binnen het thema van ‘milieuvriendelijk product’. Het etiket is wit/grijs met een afbeelding van de desbetreffende geur. Verder is de verpakking maar gewoontjes. Maargoed, de geurtjes maken dat weer ruimschoots goed. In de winkel heb ik ze allemaal geroken en ik moet zeggen dat ik ze allemaal lekker fris vond, behalve de Fig & Rosemary. Deze is een stuk kruidiger dan de rest. Uiteraard heeft de ongeparfumeerde showergel geen geur.
Over het gebruik van de Earth Lovers showergels ben ik ook zeer tevreden. Ze schuimen goed, laten een heerlijke geur achter tijdens het douchen, en voelen zacht aan op de huid. Een klein minpuntje vind ik de substantie, die is een beetje wateriger dan een normale showergel.
Over het algemeen is het een fijne showergel, maar ik vind hem niet zoveel specialer dan bijvoorbeeld de andere showergels van The Body Shop. Een reden om echter toch voor de Earth Lovers showergel te kiezen is dat hij milieuvriendelijk is en geen parabenen, sulfaten of kleurstoffen bevat. Voor mensen die overgevoelig zijn voor parfum en er tevens voor kiezen milieubewust te leven, is deze showergel  wel een ontzettende aanrader.
Voor een fles van 250 ml betaal je €6, wat voor The Body Shop best een redelijke prijs is. De Earth Lovers lijn is verkrijgbaar in The Body Shop winkel en online.

Lots of love,
Milou

Geen opmerkingen:

Een reactie posten