vrijdag 17 juni 2011

Ik ga naar een onbewoond eiland en neem mee: pareloorbellen

Al ruim 6000 jaar kennen we de parel. Terwijl de Chinezen ze gebruikten in de geneeskunde, zagen de Romeinen de parel als een symbool van macht, wijsheid en geluk. Maar het meest opmerkelijke verhaal over dit kleine, ronde voorwerp is dat het vrouwen mooie dromen schijnt te bezorgen.



Als er dan ook maar een paar oorbellen is waar ik absoluut niet zonder kan zijn het wel pareloorbellen. Je hebt ze in verschillende soorten en maten: knopjes of hangers, verschillende groottes en een verscheidenheid aan kleuren. Allemaal zijn ze prachtig, maar toch ben ik het meest gek op de klassieke ivoorwitte parelknopjes.

Ze zijn tijdloos en matchen in principe met elke look. Of je nou voor een stoere casual look gaat voor overdag of voor een chique outfit ’s avonds. Ze maken elk outfit af. Natuurlijk zijn echte parels ontzettend duur, en voor mij op dit moment dan ook niet weggelegd. Gelukkig hebben de H&M en de goedkopere juwelier een goede en budget proof nepversie van deze klassieker, waar ik ook maar al te blij mee ben.

Dus mocht ik ooit naar een onbewoond eiland gestuurd worden en maar een paar oorbellen meenemen, dan ga ik zeker voor de parelknopjes.

Wat zou jij meenemen naar een onbewoond eiland?

Lots of love,
Milou

1 opmerking: