donderdag 7 juli 2011

Steve Madden: Peace, Love, Shoes

Al jaren bekend in de Verenigde Staten, en sinds dit jaar ook verkrijgbaar in Nederland en België. Steve Madden is bekend om zijn pumps met torenhoge hakken en plateauzolen, die vaak geïnspireerd zijn op de schoenen die op de catwalk gespot zijn.

Mr. Madden himself vindt dat iedereen het verdiend om mooie fashionable schoenen te hebben, en maakt zijn schoenen dan ook voor een fijn prijsje. Net zoals menig Hollywood ster ben ik fan van hem. Daarom heb ik ook al twee paar Steve Madden’s in mijn collectie.



Mijn eerste paar kocht ik in mei. Deze pumps spraken me meteen aan. Steve Madden staat echt bekend om extreme hakken, plateauzolen, felle kleuren en glitter. Maar aangezien ik op zoek was naar schoenen voor een presentatie, waarbij ik er dus netjes uit moest zien, vond ik deze pumps heel netjes maar ook weer een beetje gewaagd door de lakachtige plateauzool en de sierlijke creatie op de voorkant van de schoen. Omdat ik ook altijd last heb van ‘flappende’ schoenen als ik loop, heb ik er in de achterkant van de schoen zo’n strip ingeplakt (zie foto’s). Die zijn echt super handig, want die zorgen er voor dat je niet uit je schoen schiet en geven dus wat meer grip.


Gisteren was ik weer eens in de stad met vriendinnen, en ik had deze ballerina’s al eerder gezien bij Steve Madden en vond ze behalve leuk ook nog eens fijn aanvoelen. Ik moest ze dus gewoon kopen. Ze hebben een flexibele achterkant waardoor ik (hopelijk) minder snel last heb van blaren. Ook vind ik de stof en de 'shiny' voorkant heel mooi.


Een echt pluspunt vind ik de leuke tas waarin je je aankoopjes mee naar huis neemt. Zie de voor en achterkant op de foto. De tas, gemaakt van een heel dun stofje, kun je makkelijk daarna nog gebruiken om bijvoorbeeld naar het strand te gaan. Ik gebruik mijn tas eigenlijk altijd om m’n was in te vervoeren. Ook handig!
Zoals ik al zei in het begin zijn de prijzen bij Steve Madden best redelijk. Voor mijn pumps betaalde ik €59,99 en voor mijn ballerina’s €49,99 (ze waren namelijk in de sale, afgeprijsd van €69,99). Behalve schoenen voor dames heeft Stevie ook schoenen voor heren. Dus meiden, neem jullie vriendjes gewoon lekker mee ;). Verder hebben ze ook nog tassen en accessoires. Helaas heeft dit merk nog maar 3 winkels in Nederland (Maastricht, Amsterdam en Rotterdam), en 1 in België (Antwerpen). Maar niet getreurd hoor, want je kunt ook gewoon online shoppen op stevemadden.nl
Lots of love,
Milou

Geen opmerkingen:

Een reactie posten