maandag 11 juli 2011

Meet our guestblogger: Tomas!

Met trots presenteren we onze gastblogger Tomas Derckx. Toen we onze blog wilden opzetten waren we het er al vrij snel over eens dat we iets aparts wilden doen. En dit is het resultaat. Wij praten niet te veel en geven het woord aan Tomas. Hij zal iedere maand een blog schrijven over .... lees maar verder!


Toen ik een maand terug een bericht op Facebook kreeg van Judith was ik een beetje overdonderd; gast-blogger op hun blog over Fashion, Beauty en Lifestyle? Ik wist niet dat mensen mij daar erg mee associeerde maar ik vond het een hele eer, dus natuurlijk zei ik gelijk volmondig JA!
Hier ben ik dan, mijn eerste gastblog zoals ik het zo leuk noem. Maar wie ben ik? Wat doe ik? En waarom zouden jullie in godsnaam deze blog van mij moeten lezen? Ja dat vraag ik me ook af, maar om niet te ver af te dwalen zal ik me (zoals gevraagd door de drie dames) even voorstellen.



Mijn naam is Tomas Derckx, ik ben negentien jaar oud, woon momenteel nog in Roermond (Midden-Limburg) en geniet van mijn welverdiende vakantie. Waarom momenteel? Nou heel simpel, na de zomervakantie vertrek ik óf naar Utrecht óf naar Tilburg en ik wil het liefst meteen op kamers. Ik heb eerst zeven jaar van mijn leven gewijd aan het behalen van mijn vwo-diploma, ja helaas zeven jaar, want ik heb twee keer mijn examens moeten afleggen omdat ik gewoon te lui was om te leren. Maar de tweede keer lukte het me toch eindelijk om dat verdomde papiertje in handen te krijgen en kan ik nu beginnen aan een gedeelte van mijn leven waar ik al een tijdje volop naar uitkijk: STUDEREN! Want wat word ik hier gek zeg, Roermond is gewoon een té kleine stad voor mij. Ik smacht naar groter, ruimer, levendiger etc. etc.

Ik doe mee aan een lotingstudie (vandaar de twee keuzes, Utrecht of Tilburg) in Utrecht, betreft Kunst & Economie (Kunstmanagement). Nu zul je wel denken,” la gente esta muy loca…. Wtf?” Nou het is eigenlijk heel simpel, de studie is aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, en aan die school zitten verschillende kunstzinnige opleidingen, zoals Muziek, Games Design of de Toneelschool. Ik word opgeleid tot een manager die zulk soort mensen kan begeleiden, maar ik kan ook een event gaan organiseren, werken als manager in een theater of een eigen platenlabel oprichten. Mocht ik niet worden ingeloot tot deze studie ga ik voor mijn tweede keus in Tilburg, International Event, Music and Entertainment studies. Deze studie lijkt me ook zeer interessant, maar deze had iets meer nadelen dan de studie in Utrecht.

Wat doe ik verder in mijn leven? Buiten het feit dat ik werk (bij de V&D op de boeken & geluid afdeling), geniet ik ook van mijn vriend en vrienden in mijn vrije tijd en hou ik ontzettend veel van wijn, twitter en muziek. Maar genoeg gebabbeld over mij, ik ga nog even praten over fashion met jullie. Eigenlijk was dit alleen een voorstel blog bedoeld maar ik vond het een beetje saai om over alleen me zelf te praten.


Hebben jullie allemaal al de nieuwe collectie van Dolce & Gabbana gezien? Ik heb het hier over de nieuwe zomer collectie voor de mannen, want wat zaten er een prachtstukken bij. Niet dat ik zo’n fashion kenner ben, maar graag wil ik mijn menig met jullie delen.


Wat heel erg eruit sprong waren de soort visnetten / gehaakte dingen (hoe ze het ook noemen) die ze gebruikte in de kleding. Ik zou zo’n trui nooit aantrekken hoor, maar het idee vind ik wel zeer interessant, als je even de details bekijkt zie je dat het ook gebruikt word voor de tas



Die tas vind ik namelijk verdomd leuk, en als ik wat meer geld had zou ik hem zo kopen. Dus ik hoop dat we in de zomer van 2012 wat meer van deze kleine details zullen aantreffen wat betreft de goedkopere kleding.



Verder staat Dolce & Gabbana natuurlijk ook bekend om zijn suits, (man in suits, what’s sexier?) en er ook in deze collectie zaten wat pronkstukken tussen hoor.


Wat ik zo leuk aan dit colbertje vind is dat het een beetje overlapt, door de knoop wat verder te plaatsen overlappen de flappen elkaar meer en geeft het een wat brutaler effect. De broek vind ik trouwens echt afschuwelijk dus doe daar maar gewoon een nette broek onder.



Mocht je nog meer willen zien van deze collectie bezoek dan eens de site: http://www.dolcegabbana.com/dg/fashion-show/


Helaas horen jullie maar één keer per maand van mij, maar de dames zullen jullie wel in de tussen tijd vermaken met andere leuke blogs.

Tomas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten