zondag 10 juli 2011

Geshopt: MAC Semi Precious én Fashion Flower


Vanaf gisteren, zaterdag 9 juli, is de MAC Semi Precious collectie verkrijgbaar, en aangezien deze me erg aansprak (werd hebberig van de persfoto’s, die skin finishes aaah!) ben ik meteen zaterdagochtend de stad ingegaan om iets te kopen. Op mijn lijstje stond een blush en een Mineralize Skin Finish (MSF). Máár, de Fashion Flower collectie bleek ook al verkrijgbaar te zijn! Uiteindelijk ben ik met heel andere producten thuisgekomen dan ik origineel in gedachten had. Kijk verder voor foto’s en swatches van mijn aankopen.


Bij de MAC counter aangekomen, had ik meteen mijn zinnen gezet op de Rose Quartz MSF. De MAC Make-up Artist heeft hem ook bij mij op mijn wangen aangebracht, maar ik vond persoonlijk dat er veel te veel (chunky) glitters in zaten om een mooie gangbare look mee te creëren.  En aangezien ik voor een heftigere avondlook er ook niet bij ga lopen als een discobol, heb ik besloten om toch maar niet voor een MSF te gaan. Toen viel mijn oog op de prachtige oogschaduws, en aangezien mijn MAC stash zeer bescheiden is en ik er dus nog geen heb van MAC , besloot ik daar voor te gaan.




Links zie je de kleur Faux Gold, rechts is Dark Indulgence (klinkt mij persoonlijk als een toetje met pure chocolade in de oren). De warme oranje-gouden kleur van Faux Gold past goed bij mijn blauwe ogen en blonde haren. Dark Indulgence is juist weer een koele donkergroene kleur, maar daarom niet minder mooi. Beide oogschaduws bevatten fijne glitter, die bij Faux Gold veel meer opvallender is dan bij Dark Indulgence.
Toen liet de MUA vallen dat ze de Fashion Flower collectie eigenlijk ook al verkochten terwijl hij pas 15 juli zou verschijnen. Ik zag de zomerse kleur van de lipstick Ever Hip en ik was meteen verkocht. Ook was ik heel nieuwsgierig naar de lipgelée’s, aangezien deze niet in de normale collectie zitten. Budding Beauty vond ik een mooie lichte koraal kleur die ook goed samengaat met Ever Hip, en dus heb ik deze ook gekocht.


                                                            
Ever Hip is een koraalkleurige cremesheen lipstick, hij is dus vrij dekkend met een beetje glans. Op mijn lippen vind ik hem vrij droog aanvoelen eerlijk gezegd, een beetje lippenbalsem aanbrengen voor je Ever Hip aanbrengt is geen overbodige luxe. Budding Beauty is een lichte koraalkleur met gouden en roze glitters. Hij brengt vrij dik aan, maar blijft daardoor wel goed zitten. Ook heeft dit product de typische vanillegeur die alle MAC lipproducten hebben. Persoonlijk vind die geur een tikje sterk, ik ruik hem namelijk ook als de dop nog gewoon op de tube zit. Dus wees gewaarschuwd als je daar niet van houdt!
Dan nu de swatches!


Beide collecties zijn nu dus waarschijnlijk al verkrijgbaar, maar dat verschilt ook per winkel geloof ik. Vraag dus even na als je al iets van de Fashion Flower collectie wilt kopen. MAC is verkrijgbaar bij de MAC Pro Store in Amsterdam en bij MAC counters bij Douglas en de Bijenkorf.
Zijn jullie ook al eens met een totaal ander product thuiskomen dan waar je eigenlijk voor ging? En wat vinden jullie van deze collecties?

Liefs,
Rianne

2 opmerkingen: